четвер, 3 січня 2019 р.

Оновлення психологічної служби у школах України

основні зміни для психологічної служби в Україні
За повідомленням МОН вже у 2019 році розпочнеться значне оновлення психологічної служби у школах України. 



Розглянемо нововведення, які торкнуться шкільних психологів.

Першокласники Нової українську школи, разом із сучасним методом освіти, мають отримувати й новітній психологічний супровід. Колишні методи по визначенню вад повністю себе вичерпали, на заміну їм повинні прийти сучасні моделі роботи, спрямовані на розкриття потенціалу учнів та їх можливостей.


Окрім реалізації нових методик, психолог у НУШ не буде зобов’язаний здійснювати виховну роботу, просвітницьку і пропагандистку діяльність, корекцією інтелектуальних та психофізичних вад розвитку. Адже для цього є фахові працівники, які спеціалізуються у вищевказаних напрямках діяльності (вихователь, ідеолог, дефектолог тощо). Натомість він зосередить свою зусилля на чотирьох основних векторах:


1. Посередництво у конфліктах (медіація) – протидія булінгу та проявами насилля в школі. Виявлення та урегулювання конфліктних ситуацій. Нейтральна позиція у розгляданні мотивів та аргументів сторін конфлікту. 


2. Супровід інклюзії – формування взаємодії учнів та їх батьків з дітьми з особливими освітніми потребами. Організація просвіти, спрямованої на руйнування невірних уявлень про інклюзивне навчання.


3. Навчання боротьби зі стресом – створення позитивного психоемоційного клімату у педагогічному та учнівських колективах, шляхом організації тематичних ігор, уроків, тренінгів.

4. Психологічна допомога вчителям – профілактика емоційного вигорання, боротьба з мобінгом, психологічна підтримка в опануванні новітніх освітніх технологій. 



У Міністерстві освіти ще не дають чітких пояснень, про порядок модернізації психологічної служби. Поки що психологи очікують впровадження нового положення про психологічну службу  системі освіту. Яке на думку авторів повинно занчно полегшити та систематизувати завдання психологічної ланки в освітній системі.

Немає коментарів:

Дописати коментар